Tyska outdoortillverkaren Jack Wolfskin visar upp fortsatt stigande omsättningssiffror. Under 2006 steg omsättningen jämfört med föregående år med 33 procent till 1,2 miljarder kronor. Tyskland är Jack Wolfskins överlägset största marknad. Hemmamarknaden står för 80 procent av försäljningen. Högst procentuell tillväxt uppvisade dock Österrike som ökade med 58 procent. Enligt företagets vd Manfred Hell ligger…
Tyska outdoortillverkaren Jack Wolfskin visar upp fortsatt stigande omsättningssiffror. Under 2006 steg omsättningen jämfört med föregående år med 33 procent till 1,2 miljarder kronor.
Tyskland är Jack Wolfskins överlägset största marknad. Hemmamarknaden står för 80 procent av försäljningen. Högst procentuell tillväxt uppvisade dock Österrike som ökade med 58 procent.
Enligt företagets vd Manfred Hell ligger fokus i fortsättningen på att ytterligare expandera i Europa samt att ta sig in på ytterligare marknader i Asien.
Av: Magnus Reithner