Nya nyckelfunktioner har tillsatts hos Peak Performance som följd av omorganisering inom International Sales och Marketing-avdelningen för att ytterligare stärka sin internationella ställning. Det skriver företaget i en pressrelease. Under 2005 påbörjades Peak Performance arbete med att förstärka organisationen med fler nyckelfunktioner för att kunna öka närvaro utanför Norden och därmed driva business till nästa…
Nya nyckelfunktioner har tillsatts hos Peak Performance som följd av omorganisering inom International Sales och Marketing-avdelningen för att ytterligare stärka sin internationella ställning. Det skriver företaget i en pressrelease.
Under 2005 påbörjades Peak Performance arbete med att förstärka organisationen med fler nyckelfunktioner för att kunna öka närvaro utanför Norden och därmed driva business till nästa nivå. Detta gjordes genom att rollen som Sales Director inrättades för att leda och utveckla en ny internationell säljorganisation med nya funktioner ute i Europa.
Jörgen Weiss kommer från och med 17 juli att driva och ansvara för European Sales. Han kommer senast från Helly Hansen, där han de senaste tre åren varit European Sales Director, och var innan det på Nike Europe. Jörgen kommer att vara baserad på Peak Performance Europakontor i München och fokusera på Central- och Sydeuropa. Ansvarig för försäljning i Norden blir Tobias Andreasson, Sales Manager Sweden.
Som en del av denna internationella satsning så har på motsvarande sätt även nya positioner på marknadsavdelningen inrättats. Från och med 7 maj jobbar Joakim Gip som Marketing Director. Joakim kommer senast från Stockholm Design Lab och Vizeum AB. Han har även lång erfarenhet från H&M och Ikea som marknadsansvarig, både i Sverige och internationellt. Med denna nyrekrytering förstärks samtidigt marknadsorganisationen med två Marketing Managers. Charlotte Karlsvärd kommer framöver att axla rollen som Nordic Marketing Manager med placering på huvudkontoret i Stockholm. European Marketing Manager är Olivier Richard sedan november och är baserad i München med fokus på Centraleuropa. Olivier kommer senast från mediaföretaget Teton Gravity och har lång erfarenhet av marknadsföring inom sportbranschen. Med denna förstärkning skapar Peak Performance förutsättningar för att varumärket ska penetrera de internationella marknaderna ännu djupare.
Nytillskott på Peak Performance som CFO är Ann Larsson. Ann har tidigare arbetat på Kraft Foods som Manager Business Controller i Stockholm, Köpenhamn och London. Dessutom har hon erfarenhet från Domain Network AB samt Öhrlings Pricewaterhouse Coopers. Ann börjar sin anställning den 11 juni.
Av: Mattias Björklund