Bunker Mentality till Sverige

Göteborgsbaserade Sports Scandinavia, som bland annat är nordisk representant för Ecco Golf och Ogio, har plockat ner ett par nya varumärken i portföljen.

Bunker Mentality är ett av dem. Märket består av golfkläder med attityd. Grafiska mönster och tryck med inspiration från pop- och filmkulturen är genomgående i kollektionerna, där exempelvis t-shirts med tryck som: ”Jesus is my Caddy” och ”Puff Caddy” ingår. Bunker Mentality startades i England år 2002 och säljs bland annat på Harrods i London och finns idag i ett tiotal länder.

Det andra märket som kommer att skötas av Sports Scandinavia, Pringle Golf, är egentligen allt som Bunker Mentality inte är. Pringle har funnits sedan 1815 och satsar på klassiska, lyxiga, stickade plagg i ull och kashmir, både för golfbanan och utanför.

Förutom nya varumärken har Sports Scandinavia även gjort klart med ny säljare. Jesper Magnusson, senast från Softtoys, är ny resande säljare för distriktet Mälardalen/Stockholm.

Av: Mattias Björklund