Abacus har förlängt avtalet med Solheim Cup i golf vilket innebär att det svenska märket ska ta fram Europalagets kläder till tävlingen i maj 2009. Tävlingen spelas i Chicago i USA och blir Abacus introduktion på den amerikanska marknaden. Katalogen för 2009 kommer att fotograferas på tävlingsbanan nu i höst för att placera produkterna i…
Abacus har förlängt avtalet med Solheim Cup i golf vilket innebär att det svenska märket ska ta fram Europalagets kläder till tävlingen i maj 2009. Tävlingen spelas i Chicago i USA och blir Abacus introduktion på den amerikanska marknaden. Katalogen för 2009 kommer att fotograferas på tävlingsbanan nu i höst för att placera produkterna i rätt miljö.
Abacus sponsrade det europeiska laget redan 2007 då tävlingen spelades i Halmstad och spelarna var mycket nöjda med plaggen. Inte minst regnplaggen som senare även fick pris som bästa funktionsplagg vid mässan Golf Europe.
Det nya avtalet innebär att Abacus kommer att klä spelare, caddies, styrelseledamöter, spelarnas gäster samt lagets funktionärer under tävlingsveckan. Europas nya kapten Alison Nicholas har tillsammans med Becky Brown från Ladies European Tour redan besökt Abacus för att gå igenom erfarenheter från 2007 och förbereda den nya kollektionen.
– Kläderna är en viktig ingrediens för för framgång, säger kaptenen Alison Nicholas. Abacus gjorde ett storartat jobb förra gången och kläderna fungerade fantastiskt bra. Det viktigaste är naturligtvis att de fungerar, att de är komfortabla och passar bra. Men man ska inte underskatta värdet av att plaggen är så snygga; ser du bra ut känner du dig bra!