Puma satsar på kvinnlig fotboll

Puma satsar hårt på den amerikanska professionella damfotbollsligan WPS, genom att klä upp damerna med en för året ny uniform för både borta- och hemmamatcher.

De nya dräkterna är framtagna av modedesignern Christian Siriano och visades för första gången under en glamorös modeshow i New York med ett stort antal fotbollsspelare och celebriteter som mannekänger.

Matchpremiären för de nya dräkterna var i WPS öppningsmatch den 29 mars i Los Angeles där Los Angeles Sol tog sig an Washington Freedom.

Puma har gjort dräkterna med mode, flärd och feminin design och med tekniskt material och skärning för bästa prestanda. Spelarna skall snyggt klädda kunna ta sig till bollen så fort som möjligt. Samarbetet mellan WPS och Puma innefattar de officiella dräkterna, lifestylekläder, skor och annan utrustning. Även WPS matchboll kommer från Puma och den bygger på Puma King Ball som har fått ett jasminegrönt designmönster samt WPS-logga och en stor svart Puma för att verkligen vara en eyecatcher.

När första målet gjorts under första matchen tas bollen åt sidan, signeras av målgöraren och transporteras till National Soccer Hall of Fame and Museum i New York.

Av: Fredrik Gustafsson

Puma satsar på kvinnlig fotboll Puma satsar på kvinnlig fotboll Puma satsar på kvinnlig fotboll