Klädföretaget Didriksons fortsätter att växa och förstärker därför sin organisation med en ny försäljningschef – Jörgen Lorentzon.
Jörgen har en lång erfarenhet av konfektionsbranschen och kommer närmast från företaget Procurator där han var varumärkesansvarig och platschef. Procurator jobbar med skyddskläder som är en annan sorts funktionsplagg med tekniska material och lösningar. Jörgen har dessutom jobbat fem år som produktchef hos JC så han kan även modebiten.
Jörgen tillträdde tjänsten 1 februari och kommer att ansvara för försäljningen i Sverige och på vissa exportmarknader.
– Med en försäljning i Sverige som på årbasis närmar sig 200 miljoner kronor har vi idag en mycket stark position på den inhemska marknaden, säger Jörgen Lorentzon. Utomlands har vi en kraftig tillväxt på ett antal marknader och när det gäller Didriksons framtida tillväxtmöjligheter tror jag att de i första hand finns utomlands.
Relaterat företag i Sportregistret
Didriksons Regnkläder
På Didriksons har vi en enkel filosofi: Vi utmanar inte elementen, vi anpassar oss till dem. Precis som Julius och Hanna Didrikson gjorde, redan 1913 då de började tillverka arbetskläder åt alla fiskare i Grundsund. I över hundra år har vi varit vår grundidé trogna. Att göra funktionella plagg som håller dig torr och skön oavsett väderlek. Kanske är det därför vi hundra år senare fortfarande är Skandinaviens ledande varumärke för regn- och funktionsplagg.