Som Sportfack tidigare skrivit om satsar Reebok hårt på nya träningsformen Crossfit. Under våren kommer varumärkets samarbete med Crossfit-organisationen lyftas fram i en stor marknadsföringskampanj.
Kampanjen är global och hade premiär i USA i början av året. I Sverige drog den igång för några veckor sedan och kommer under våren att visas i både tidningar, TV och digitala medier.
I centrum för kampanjen står Reeboks samarbete med Crossfit-organisationen samt Reeboks satsning på träningsformen crossfit. Målet är att förändra hur människor ser på fitness och marknadsinvesteringen är den största någonsin för Reebok i Sverige.
– Vi vill återta förstaplatsen inom fitness/träning bland annat genom vårt samarbete med Crossfit, en av de hetaste trenderna i träningsvärlden just nu. Sportbranschen i Sverige upplever för första gången på många år en marknad som inte växer, samtidigt som Reebok tar marknadsandelar. Vi vill förstärka detta genom att i en tuff konjunktur bygga varumärket starkare än någonsin och lanserar därför den största varumärkeskampanjen i Reebok Sveriges historia, säger Robert Inghamn, marknadsdirektör Reebok Nordic, i ett pressmeddelande.