Helly Hansens nya Urban Active Collection har väckt nytt liv i 90-talets formspråk och megastora logotyper.
Utan att kompromissa med funktionsaspekterna som bra vind- och väderskydd, har Helly Hansen med sin nya Active-kollektion flirtat vilt med 90-talets överdrivet stora bokstavskombinationer, starka färger och tydliga loggor. Vi frågade om designtänket bakom kollektionen, som kommer ut nu i vår.
– Helly Hansens Urban Active-kollektion består av funktionella plagg, så som regn- och vindjackor, kombinerat med en atletisk design i tydliga färger och med stora logotyper. Speciellt användningen av stora logotyper gör att kläderna sticker ut från traditionella plagg inom funktion och ger ett sportigt utseende i storstaden, säger Kristoffer Ulriksen, kategoriansvarig för Helly Hansen, Urban wear.
– Med detta vill vi förmedla samma känsla och attityd som inom de flesta sporter, med stora namn på ryggen och siffror använda som grafiska symboler, fortsätter han.
