För 12:e året i rad (2013–2025) uppfattar svenska konsumenter Naturkompaniet som det mest hållbara varumärket i kategorin ”Kläder och Mode – butiker”. Sustainable Brand Index studie innehåller totalt 434 varumärken. Sett till den totala, internationella rankingen hamnar Naturkompaniet på plats 21.
För 12:e året i rad (2013–2025) uppfattar svenska konsumenter Naturkompaniet som det mest hållbara varumärket i kategorin ”Kläder och Mode – butiker”. Sustainable Brand Index studie innehåller totalt 434 varumärken. Sett till den totala, internationella rankingen hamnar Naturkompaniet på plats 21.
– Den här utmärkelsen betyder mycket då den baseras på våra kunders förtroende och hur de uppfattar oss som varumärke. Att få utmärkelsen för 12:e gången i rad är otroligt kul, säger Sofie Saberski, markandschef på Naturkompaniet, i ett pressmeddelande.
Hon fortsätter:
– På Naturkompaniet gör vi vårt yttersta för att skapa värde för både naturen, och våra kunder. Vi erbjuder uthyrning, möjligheten till att handla second hand, samt reparationstjänster. Varje år sponsrar vi även olika natur-och miljöprojekt genom Naturbonusen, ett koncept vi haft årligen sedan 2011. Att vinna detta är ett kvitto på att vårt budskap når våra kunder, år efter år, och att vår väg framåt mot ett mer hållbart friluftsliv är både viktig och uppskattad. Det är vi stolta över.
Om Sustainable Brand Index
Sustainable Brand Index är en oberoende studie som bygger på två kvantitativa webbundersökningar. Varje varumärke bedöms av minst 1 000 respondenter och i de senaste undersökningarna medverkade 25 000 svenskar. Syftet med Sutainable Brand Index uppges vara att visa värdet av hållbart varumärkesbyggande och öka kunskapen om hållbarhet inom varumärkesbyggande och kommunikation.
Sportfack håller dig uppdaterad om de senaste branschnyheterna.