Hydro Flask startades 2009 i Oregon, USA med målet att bli bäst inom segmentet isolerade flaskor och har sedan dess blivit en framgångssaga. Hydro Flask är idag ett av USA:s mest snabbväxande privata företag och Sverige blir ett av de första länderna utanför USA att lansera varumärket.
– Vi har hållit ett öga på varumärket och produkterna varje gång vi besökt USA och sett hur isolerade flaskor steg för steg tagit över en stor del av flaskavdelningen hos de ledande outdoor-butikerna. Nu ska vi försöka göra samma sak här, säger Thomas Breding på Granitbiten. Många konsumenter efterfrågar idag ”plastfria” flasklösningar och genom att addera isolering till den klassiska stålflaskans funktion ger HydroFlask ett mervärde oavsett om du vill hålla vätska kall eller varm. Alla modeller är dessutom dessutom pulverlackerade vilket gör dem både hållbara, greppvänliga och sköna att hålla i tack vare den matta och lite strukturerade ytan.”
– Ingen vill dricka fisljummet, så är det bara, avslutar Thomas.
Hydro Flask erbjuder många storlekar, modeller och färger och Granitbiten kommer att börja leverera ut produkterna i slutet av oktober.
Mer information på www.granitbiten.com eller 08-611 39 49