Golf

Sörenstam stannar med Cutter & Buck

Annika Sörenstam fortsätter sitt samarbete med Cutter & Buck. Beslutet att lägga ner den aktiva karriären kan till och med innebära ett utökat samarbete.

Röhnisch vill bli störst i Europa på damgolf

Röhnisch har som vision att bli det största golfklädesmärket för kvinnor i Europa. Som ett led i denna satsning har de anställt golfproffset Cecilia Ekelundh som marknadsansvarig för golfdivisionen.

Taylormades flaggskepp är en buss

Taylormade – Adidas Golf har en helt ny tourbuss för den just påbörjade säsongen. Bussen väger 34 ton och båda sidorna kan skjutas ut då bilen står stilla för att fördubbla volymen. Det är den första av sitt slag för golfcirkusen, men bolaget bakom bussen JS Fraser, har tillverkat liknande för både Ferrari och Williams …

Taylormades flaggskepp är en buss Läs mer

Cobra satsar på unik damdemotour

Cobra har haft en rikstäckande demotour sedan 1996 och nu utvecklar de den genom att komplettera med speciella damdemodagar. Det blir Sveriges första demotour speciellt för damgolfare. På dessa dagar kan damgolfare få tips och råd både vad det gäller utrustning och spelet. En kvinnlig PGA-utbildad instruktör finns på plats tillsammans med Cobras personal för att svara på alla frågor.

Dålig koll på rankingen

Taylormade-Adidas Golf har stämt företaget Nickent Golf eftersom Nickent Golf gått ut med att deras driver 4DX är den mest spelade på PGA- och Nationwidetouren. Enligt det oberoende undersökningsföretaget Darrell Survey har 655 Taylormadedrivers spelats på tourerna under 2008 mot 18 för Nickent. Under 2007 användes 8.474 drivers från Taylormade mot tvåans 4.082. Tvåan var …

Dålig koll på rankingen Läs mer

Experter hjälper Stadium hitta rätt i bagen

Stadium nysatsar på golf. Bland annat hat ”världens bästa caddie”, Fanny Sunesson anlitats som produktexpert. Fanny, har tillsammans med fyra andra experter på golfhårdvara testat fram Stadiums ny golfurval som återfinns i både butiker och i företagets webbshop.

Andreas och Nils är nya på Nike Golf

Nike Golf Andreas Johansson är ny key account manager på Nike Golf. Andreas kommer närmast från Puma Golf där han har haft samma position de senaste två åren. Före det jobbade han för Callaway. Andreas tillträder 21 april.

Klarar du att gå under 100?

Under förra årets US Open på Oakmont sa Tiger Woods att en vanlig 10-handikakappare aldrig skulle klara av att gå banan på under 100 slag. Nu har alla golfare chansen att motbevisa honom.

Maxfli på licens

Taylormade har lagt ut varumärket Maxfli på licens eftersom de nu satsar på golfbollar under det egna varumärket.

Bunker Mentality till Sverige

Göteborgsbaserade Sports Scandinavia, som bland annat är nordisk representant för Ecco Golf och Ogio, har plockat ner ett par nya varumärken i portföljen.