Salming ger sig ut i löparspåret
Sverige har fått ett nytt löparskomärke. Nästa vår lanserar Salming sin första löparskokollektion.
Sverige har fått ett nytt löparskomärke. Nästa vår lanserar Salming sin första löparskokollektion.
Puma har hittat en efterträdare till Franz Koch. Den 1 juli tillträder norrmannen Björn Gulden posten som vd för Puma.
Footbalance har på kort tid blivit en etablerad sulleverantör i Sverige. Nu siktar företaget ännu högre.
Nu ökar tillströmningen av varumärken i Sverige. Från Danmark kommer nu hela sex nya att börja distribueras under 2013.
Sportmarket är mer än nöjda med Kozi Kidz första år i Sverige. Nu utökar företaget sin satsning på det brittiska barnklädesmärket.
Warrior, så heter fotbollens senaste varumärke. Med Liverpool som murbräcka ska amerikanska Warrior bli ett av världens största fotbollsvarumärken.
Dynastar är varumärket som vågar ställa krav på sina åkare. I gengäld vill de hjälpa kunderna att överträffa sig själva och bli bättre skidåkare.
Casall har gått från att vara den ständiga ja-sägaren till att vara betydligt restriktivare i sin försäljning. Nu ska företaget upp ytterligare en nivå. Fast till skillnad från i ungdomen ska expansionen ske kontrollerat.
Det går framåt för Åreföretaget Skhoop. Med hjälp av en ny logga och ett tydligare utbud ska företaget nå ännu längre.
Nike har sålt ytterligare ett bolag. Denna gång är det Cole Haan som avyttras.