På nytt jobb: Eric Hammel
Jackson Holes nya vd Eric Hammel siktar högt. Fram till 2025 har han som målsättning att Jackson Hole ska gå från ”någon miljon” till att omsätta 100 miljoner kronor.
Jackson Holes nya vd Eric Hammel siktar högt. Fram till 2025 har han som målsättning att Jackson Hole ska gå från ”någon miljon” till att omsätta 100 miljoner kronor.
De nya underställen är uppbygga på två lager, ett mjukare mot kroppen och ett värmebeständigt ullager utåt. Tanken är att kombinera de två materialtypernas bästa egenskaper.
Nystartade outdoorvarumärket Garphyttan får nu draghjälp av Open Air Group som kliver in som minoritetsägare i bolaget.
Trangia har haft ett minst sagt bra 2020 bakom sig. Stark omsättningsökning, höga nyanställningsavtal och en Coronasommar som fick en hel värld att köpa friluftskök har lett till nyinvesteringar.
Terrängloppet Björkliden Arctic Mountain Marathon (BAMM) får en ny titelsponsor 2021 i varumärket Saucony. Deltagarna kommer att märka det i form av både produkterbjudanden och inspirationsföreläsningar.
Efter att ha varit vd-lösa i ett halvår står det nu klart vem som blir ny vd för Jack Wolfskin. Det blir en han, en person som rekryterats från Helly Hansen.
Istället för Black Friday vill Haglöfs slå ett slag för hållbarhetstanken och lanserar ett nytt second hand-projekt med en första teaserkollektion i Stockholmsbutiken.
Svensk handel har precis avslöjat Årets julklapp. Efter en sommar där alla svenskar verkar ha hittat ut i naturen blev vinnaren ganska logisk. Och för tredje året av de senaste fyra kan produkten knytas till sportbranschen.
Alexander Matt är utsedd till ny global marknadschef på Fjällräven. Här berättar han hur Fjällräven som varumärke ska hanteras internationellt.
Den 16 oktober öppnade Burton Hub på Norrlandsgatan mitt i centrala Stockholm. Sportfack spritade händerna och gick över röda mattan in till Skandinaviens första Burtonbutik som även ska vända sig kunder utanför brädvärlden.