Outdoor

The North face knyter till sig ett team av äventyrare

Under hösten har företaget The North face presenterat ett nytt Explorer Team, där bland andra den svenska fotografen Emma Svensson ingår. Målet är att bredda äventyrsbegreppet och få in en mix av olika karaktärer och personligheter.

Didriksons går vidare med sin butiksbombmatta

Svenska varumärket Didriksons, som haft ett bra år hittills med ökad försäljning i egna kanaler, fortsätter att parallellt stärka även sin fysiska närvaro. Nu senast med en ny popup-butik på Kungsmässan i Kungsbacka.

Naturkompaniet satsar på resor

Coronapandemin födde ett rekordstort intresse för naturen, något som många outdoorbutiker kan vittna om. Kedjan Naturkompaniet startar nu vildmarksresor för att möta och undervisa förstagångsfrilufsarna.

Specialläsning: 12 blågula storsäljare

Det finns produkter som bara funkar, år efter år. Vi listar 12 sådana svenska klassiker som gått rakt in hos konsumenterna. Artikeln publicerades i Sportfack nr 7/8 i somras, då vi hade outdoortema.

Astrid Wild fann outdoorluckan

Två kvinnor, med bakgrund från Handels och bankvärlden, fann både varandra och en lucka på den internationella outdoormarknaden. Möt Astrid Wild – varumärket som förenat friluftsliv med plagg med hög modegrad.

Tretorn rekryterar ett helt sjumannalag

För drygt ett år sedan fick Tretorn ny vd i Magnus Månsson och för ett halvår sedan skapade man ett nytt marknadsteam. Nu förstärker företaget även på produkt- och hållbarhetssidan.