Didriksons prisat som starkast varumärke
I kategorin ”funktionskläder” är Didriksons starkast. Detta efter att 4 400 svenska konsumenter har fått värdera.
I kategorin ”funktionskläder” är Didriksons starkast. Detta efter att 4 400 svenska konsumenter har fått värdera.
Få varumärken har gjort så många förändringar genom åren som Colourwear. Men den här gången är det annorlunda. Nu ska man nämligen hitta tillbaka till sitt ursprung.
Efter 14 år som koncernchef i Thule är det dags för Magnus Welander att kliva på ett nytt uppdrag.
Genom att samla branschen och fokuserat prata om vad vi faktiskt kan göra bättre, hoppas Peak 63 att sitt miljöevent ska både locka och påverka.
Jan Tore Jensen har arbetat på Bergans i 17 år. Från och med februari kommer han dock ha en annan arbetsplats.
Efter åtta år som vd för Bubbleroom tar Kangasmuukko Nordström klivet ut i naturen.
När Lundhags släpper sina första dunprodukter så kommer de i återvunnet material. Till vintern vår vi se dunjackor både för fjäll och storstad i deras sortiment.
Ulvang satsar hårdare på hållbarhet och väljer att byta ut i princip hela sin kollektion. Nu går de in i 2023 med nya leverantörer och regenerativt producerad ull från Nya Zeeland.
Fyra skor för höst och tidig vinter. Här är skor för alla möjliga underlag, för alla möjliga hösttemperaturer.
För den knivgalne kommer här en minst sagt intressant nyhet. Victorinox lanserar en version av sin Range 55-modell med damaskusstål.