Outdoor

Lundhags expanderar

Lundhags fortsätter expandera. I somras tillkom flera utländska marknader för bolaget och man lanserade vandringsbyxor för barn. Nu fortsätter satsningen med ny försäljningschef och ett nytt varumärke att distribuera för bolaget.

Houdini öppnar ny butik

Houdini Sportswear utvidgar sitt koncept med egna butiker. I september 2012 öppnade företaget sin första butik, då i Stockholms city. Nu i december 2013 slår man upp portarna för butik nummer två.

Twicegrip ska funka på alla underlag

Med snö och is ökar risken för halka mångfalt. Lagom till vintersäsongen har företaget Twicegrip lanserat ett halkskydd med dynamiska dubbar.

Fjällkartan på armen

Efter de stora framgångarna med gps-klockor för löpning och golf lanserar Garmin nu en gps-klocka för outdoorfantasterna. Klockan heter Tactix och har förutom gps även höjdmätare, barometer och kompass.

Houdini firar 20 år

Svenska Houdini har fyllt 20 år och firat det med både fest och events ihop med Naturkompaniet.

Mycket att lära på Norrlandsgatan

Norrlandsgatan Functional Winter Week är en vecka då sportbutikerna på Norrlandsgatan i Stockholm samarbetar för att marknadsföra gatan som den självklara shoppingplatsen för sportintresserade. Samtidigt bjuds butikspersonal från hela Stockholm in till seminarium och utbildningar innan butikerna öppnar på morgonen.

Fjällräven väljer sin egen väg

Ikväll, den 5 november, öppnar Fjällräven en butik mitt i stekheta shoppingstaden New York. Med nylanserad webshop, större fokus på USA och fler egna butiker vill Fjällräven ha kontroll över både försäljning och varumärke. Sportfack tog rygg på vd Martin Axelhed för att höra om företagets framtid samtidigt som Tysklands högsta berg skulle bestigas.