Outdoor

Nya marknader för Lundhags

Lundhags har fokus på exporten. I sommar gör man en första införsäljning på inte mindre än fyra nya marknader. Dessutom inleder företaget ett samarbete med en ny partner.

Silva dukar upp många nyheter

Svenska sport- och outdoormärket Silva utökar sin produktportfölj. Under 2013 presenteras flera nya produktkategorier. Och ännu fler ska följa under de närmaste åren.

Haglöfs har en ny struktur

Haglöfs växer och växer samtidigt som begreppet outdoor förändras. Därför var det dags att bringa ordning i en skenande kollektion. Möt det nya logiska – och spetsigare – Haglöfs.

Sports@hill tar över Odlo

Odlo har valt en ny samarbetspartner i Sverige. Från och med årsskiftet är det Sports@hill som ansvarar för försäljningen av Odlos produkter i Sverige.

Millet på Skuleberget

Franska varumärket Millet, med rötterna i Chamonix inleder ett samarbete med Via Ferrata-anläggningen vid Skuleberget. Anläggningen vid Skuleberget söder om Örnsköldsvik är norra Europas största Via Ferrata-anläggning.

Norrlandsgatan är redo

I morgon börjar Norrlandsgatan Functional Winter Week. Experter från alla medverkande företag är beredda att utbilda både butikspersonal och konsumenter på de senaste funktionsplaggen.

Humoristisk kampanj

Vi gillar ju att visa upp goda exempel och annonskampanjen från Outdoor Research är just ett sådant. Humor och produktinfo i en skön kombination.