Nya marknader för Lundhags
Lundhags har fokus på exporten. I sommar gör man en första införsäljning på inte mindre än fyra nya marknader. Dessutom inleder företaget ett samarbete med en ny partner.
Lundhags har fokus på exporten. I sommar gör man en första införsäljning på inte mindre än fyra nya marknader. Dessutom inleder företaget ett samarbete med en ny partner.
Didriksons Regnkläder fyller 100 år i år men det var extremt nära att företaget begravdes vid 85 års ålder. I dag är de starkare än någonsin.
F-Stop tillverkar fotoryggsäckar för fotografer som har naturen som sin studio. Robusta saker med smart modulsystem.
Svenska sport- och outdoormärket Silva utökar sin produktportfölj. Under 2013 presenteras flera nya produktkategorier. Och ännu fler ska följa under de närmaste åren.
Haglöfs växer och växer samtidigt som begreppet outdoor förändras. Därför var det dags att bringa ordning i en skenande kollektion. Möt det nya logiska – och spetsigare – Haglöfs.
Odlo har valt en ny samarbetspartner i Sverige. Från och med årsskiftet är det Sports@hill som ansvarar för försäljningen av Odlos produkter i Sverige.
Franska varumärket Millet, med rötterna i Chamonix inleder ett samarbete med Via Ferrata-anläggningen vid Skuleberget. Anläggningen vid Skuleberget söder om Örnsköldsvik är norra Europas största Via Ferrata-anläggning.
I morgon börjar Norrlandsgatan Functional Winter Week. Experter från alla medverkande företag är beredda att utbilda både butikspersonal och konsumenter på de senaste funktionsplaggen.
Polartec Alpha är ett nytt funktionsmaterial som konkurrerar med dun och Primaloft.
Vi gillar ju att visa upp goda exempel och annonskampanjen från Outdoor Research är just ett sådant. Humor och produktinfo i en skön kombination.