Klättermusen Vidblåin
Väck med blasten
Friluftslivet har förändrats de senaste tio åren och därmed också kundens önskemål och förväntningar på campingköken. Det är viktigt att bemöta såväl gourmetvandraren som frystorkfantasten med rätta argument när campingkök ska säljas.
Head2Foots produktportfölj har fått tillökning av ett klädmärke. Nyligen plockade företaget upp australiska varumärket Choclo.
Sommar är lika med mässtid. I år lockade outdoormässorna runt om i världen rekordmånga besökare och utställare.
Norska outdoorföretaget Helly Hansen byter ägare. Ny majoritetsägare är en kanadensisk pensionsfond som köper 75 procent av bolaget av svenska rikskapitalbolaget Altor.
Lundhags är på offensiven och förstärker sin organisation med två kvinnor som båda har en gedigen erfarenhet av sportbranschen.
Ett år har snart gått sedan Jonas Ottosson lämnade posten som vd för Peak Performance. Nu har han funderat klart och valt Odlo som nästa varumärke att jobba med.
Nästa år drar Svenska Mässan i Göteborg igång en ny outdoormässa – Nordic Outdoor.
Han är fiskaren som blev en entreprenör. Idag driver han tre framgångsrika fiskebutiker. Men Berra Mårdh är också orolig för hur han ska få kunden att fastna på kroken i framtiden.