Outdoor

Kina lockar svenska exportföretag

Kinesiska konsumenter köper allt fler sportprodukter och sportmarknaden växer så det knakar. ”Made in China” är på väg att kompletteras med ”Made for China”. Kina har blivit en marknad att räkna med för svenska exportföretag.

Adidas ökar inom outdoor

Outdoorsegmentet växer för Adidas. Förra året uppgick Adidas globala försäljning av outdoorprodukter till 1,85 miljarder kronor.

Helly Hansen på djupt vatten

Företagsledaren, miljardären och äventyraren Sir Richard Branson och det norska konfektionsföretaget Helly Hansen inleder ett samarbete. Helly Hansen ska förse Branson och hans manskap med kläder, skor och tillbehör under deras stora expedition, Virgin Oceanic Expedition.

Helsports sovsäck för kvinnor vann designpris

Helsport har fått designpriset Merket for god design av Norsk Designråd för sin sovsäck Huldreheimen. Det unika med sovsäcken är att den är utvecklad efter kvinnors anatomi och köldzoner.

Scandinavian Outdoor Summit nästan fulltecknad

På bara några månader har den skandinaviska outdoorbranschens första egna branschsymposium attraherat besökare från hela världen. När summiten öppnar den 31 mars räknar arrangörerna med att samtliga 300 biljetter ska vara sålda.

New Element storsatsar med ny vd och nytt varumärke

New Element har haft flera år av stadig tillväxt bakom sig och kom till en punkt då grundaren och ägaren Ulf Waldekrantz var tvungen att se över organisationen. Hans beslut blev att anställa en vd för att själv kunna fokusera på försäljning och på att bredda verksamheten.