Outdoor

Didriksons nye försäljningschef

Klädföretaget Didriksons fortsätter att växa och förstärker därför sin organisation med en ny försäljningschef – Jörgen Lorentzon.

Woolpower prisat för sin tillväxt

Jämtländska Woolpower har än en gång prisats för sin verksamhet. Den här gången har de fått utmärkelsen Årets Tillväxtföretag i Jämtland 2010.

Odlo öppnar egna butiker

Outdoorföretaget Odlo gör som många andra satsar på egna butiker för att bygga varumärket och synliggöra hela kollektionen.

Tretorn ska satsa på regn och outdoor

Tretorn är inne i en strategifas där företaget ska mejsla fram vad som ska vara märkets huvudinriktning. Tretorn Swedens nye vd Ulf Gustafsson har funderat och kommit fram till att Tretorn har flera ben att stå på men att de viktigaste är outdoor och regn.

Polartec tar upp kampen med Gore-Tex

Polartec tar det logiska steget och lanserar sitt första vattentäta skalmaterial. NeoShell är namnet och med andning i fokus ska de ge Gore-Tex och Event en tuff match i funktionsracet.

Eagle Creek kliver upp

Reseutrustningsleverantören Eagle Creek rustar för en helt ny varumärkesplattform, med både ny logotyp och ny prisnivå.

Outdoor på Merrells vis

Merrells framgångar vilar mycket på deras breda tolkning av outdoor. Det som för vissa är begränsat till äventyr i orörd natur är för Merrell allt från storstadsvandringar till fartfylld vattensport. Merrell är världens största outdoorskoföretag men trots det är det mycket mer resa än äventyr i deras marknadsföring.Sneakers enligt Merrell.

Heliga outdoordagar

Stockholm Outdoor Dagar har gått från en liten, familjär tillställning till årets viktigaste mässa för outdooransvariga. Nu tas nästa steg i utvecklingen i och med att Svenskt Sportforum tar över ledningen