Didriksons nye försäljningschef
Klädföretaget Didriksons fortsätter att växa och förstärker därför sin organisation med en ny försäljningschef – Jörgen Lorentzon.
Klädföretaget Didriksons fortsätter att växa och förstärker därför sin organisation med en ny försäljningschef – Jörgen Lorentzon.
Jämtländska Woolpower har än en gång prisats för sin verksamhet. Den här gången har de fått utmärkelsen Årets Tillväxtföretag i Jämtland 2010.
Outdoorföretaget Odlo gör som många andra satsar på egna butiker för att bygga varumärket och synliggöra hela kollektionen.
Scandinavian Outdoor Group och Peak Innovation ordnar i slutet av mars ett branschforum där det ska snackas framtid. Framtid i betydelsen möjligheter, förändring och vad kunderna vill ha.
Tretorn är inne i en strategifas där företaget ska mejsla fram vad som ska vara märkets huvudinriktning. Tretorn Swedens nye vd Ulf Gustafsson har funderat och kommit fram till att Tretorn har flera ben att stå på men att de viktigaste är outdoor och regn.
Polartec tar det logiska steget och lanserar sitt första vattentäta skalmaterial. NeoShell är namnet och med andning i fokus ska de ge Gore-Tex och Event en tuff match i funktionsracet.
Haglöfs har öppnat sin första konceptbutik och adressen är Norrlandsgatan i Stockholm med The North Face, Quiksilver och Levis som närmaste grannar.
Reseutrustningsleverantören Eagle Creek rustar för en helt ny varumärkesplattform, med både ny logotyp och ny prisnivå.
Merrells framgångar vilar mycket på deras breda tolkning av outdoor. Det som för vissa är begränsat till äventyr i orörd natur är för Merrell allt från storstadsvandringar till fartfylld vattensport. Merrell är världens största outdoorskoföretag men trots det är det mycket mer resa än äventyr i deras marknadsföring.Sneakers enligt Merrell.
Stockholm Outdoor Dagar har gått från en liten, familjär tillställning till årets viktigaste mässa för outdooransvariga. Nu tas nästa steg i utvecklingen i och med att Svenskt Sportforum tar över ledningen