Mandel Showroom återuppstår
PR-byrån Mandel med Matthias Aßmann i spetsen gör hösten 2021 comeback med eventet Mandel Showroom. Det blir en kombo av fysiskt event, digitala lösningar och många nyheter utlovas av arrangören.
PR-byrån Mandel med Matthias Aßmann i spetsen gör hösten 2021 comeback med eventet Mandel Showroom. Det blir en kombo av fysiskt event, digitala lösningar och många nyheter utlovas av arrangören.
Nina Herlin har lämnat jobbet som PR-konsult på Mandel för att bli ansvarig för marknad och e-handel på distributörsföretaget Roswi.
Riskkapitalbolaget Verdane har förvärvat Silva från investmentbolaget Karnell. Verdane menar att det nya ägarskapet ska möjliggöra att både tillväxten och digitaliseringen av Silva ökar.
Malmöbaserade USWE, kända för sina egenutvecklade vätskesystem och ryggsäckar, firade MIdsommar genom att börsnoteras på Nasdaq First North Growth Market idag. Med ytterligare 50 miljoner in i bolaget tänker man växa stort de närmaste åren.
Den årliga tävlingen Scandinavian Outdoor Award är avgjord. Här kan du läsa och se vinnarbidragen från samtliga kategorier för SS22. För första gången tog ett finskt varumärke hem det finaste priset.
Sport- och outdoordistributören Ultimate Nordic köper nu varumärket Hällmark. Målet är att bredda sortimentet och komma åt den växande trenden med utomhusmatlagning.
Alltfler varumärken experimenterar med kyleffekter i sina klädesplagg. Som till exempel sportvarumärket Under Armour och oudoorvarumärket Reima, som båda släppt nya kollektioner.
Kedjan Naturkompaniet fortsätter att etablera nya butiker, nu är det dags för Åre. Avtalet gäller från hösten. Nu söker de folk!
I januari meddelade Naturkompaniet att bolaget expanderar sin verksamhet till Norge. Nu har företaget ytterligare en pusselbit på plats då man rekryterat en landschef. En meriterad sådan. Sportfack fick en pratstund med hen.
Väskvarumärket Sandqvist har tidigare haft en utpräglad urban stil, men nu lanserar de en serie vandringsväskor, bland annat en ryggsäck på 40 liter.