K2 är redo för en ny vinter
K2s monter på Ispo är alltid en snackis. I år hade det byggt upp ett scoutläger för att visa att de är minst sagt redo för en ny vinter.
K2s monter på Ispo är alltid en snackis. I år hade det byggt upp ett scoutläger för att visa att de är minst sagt redo för en ny vinter.
Skidvärlden är full av funktionsmaxade produkter. Därför är det extra kul när raka motsatsen blir en oväntad försäljningssuccé.
Volvo och Poc är två svenska varumärken intimt förknippade med säkerhet. Nu inleder de två ett samarbete för att hitta nya lösningar.
Den amerikanska skid- och snowboardorganisationen SIA (Snowsports Industries America) har märkt ett ökat intresse för längdåkning i USA. För att möta det intresset ger de längdåkning plats i de två demodagar som avslutar SIA Snow Show.
Idag öppnar Stadium den första butiken med enbart produkter från det egna varumärket Everest. Butiken öppnar i Lindvallen och kommer att anpassa sitt sortiment efter aktuell årstid och vara säsongsöppen. Fler butiker kan öppna även om Stadium ser Lindvallen som en testbutik i första hand.
Giro Snow, Giros produkter för snösport – främst goggles och hjälmar, har en ny svensk distributör. Den nya distributören blir därmed en ännu mer komplett vinterleverantör.
Norrlandsgatan Functional Winter Week är en vecka då sportbutikerna på Norrlandsgatan i Stockholm samarbetar för att marknadsföra gatan som den självklara shoppingplatsen för sportintresserade. Samtidigt bjuds butikspersonal från hela Stockholm in till seminarium och utbildningar innan butikerna öppnar på morgonen.
I februari får återigen Sveriges främsta skidbutiker chansen att testa nästa säsongs produkter när Pro Ski Intro hålls i Vemdalen.
Crowdsourcing har kallats ett av de mest intressanta sätten för företag att i framtiden interagera med slutkonsumenter. Rätt använt kan crowdsourcing lyfta både försäljning och varumärke, menar expertisen.