Megaloggorna är tillbaka
Helly Hansens nya Urban Active Collection har väckt nytt liv i 90-talets formspråk och megastora logotyper.
Helly Hansens nya Urban Active Collection har väckt nytt liv i 90-talets formspråk och megastora logotyper.
I höst går modepalatset all in med nya NK Sport. Förutom lyxig shoppingmiljö kommer kunder för första gången ha möjligheten att provköra en Cake-MC och köpa isyxor i samma butik.
Åreföretaget Spektrums nya Performance Eyewear-serie bygger på idén om hållbar produktion. Kollektionen släpps under maj månad.
Idag, den 11:e april, slår Pelle P upp dörrarna till sin 28:e Concept Store, mitt i det bultande cityhjärtat på Drottninggatan i Stockholm.
Kompressionsstrumpor är ett växande segment, nu finns till och med modeller i bambu – utvecklade i Sverige.
Umbros nya projekt visar att 90-talet fortfarande väcker starka designkänslor inom sneakervärlden.
Fysiska bestraffningar, stressande säljaktiviteter och märkliga möten med toalettborstar. Sedan Jennifer Mellgrens uppmärksammade inlägg på Facebook briserade den 16 mars har XXL haft mycket att göra. Få är de som missat historierna om hur Jennifer och andra behandlats av sina chefer inom kedjan.
Nyetablerade sportvarumärket Fibra har gått in som officiell partner för världscuptävlingarna i Falun som går nu i helgen 16-17 mars. Det kommer bland annat att synas på åkarnas nummerlappar.
Den nya Marqserien från Garmin lanseras 13 mars och är en riktig lyxserie som ska bli de högpresterande männens nya statusklocka.
Efter tre år med POC har Svenska Cykelförbundet inlett ett nytt sponsringsavtal med ett klassiskt cykelvarumärke. Det är Pearl Izumi som hädanefter kommer klä upp Emilia Fahlin, Lucas Eriksson och de andra i de sju cykeldisciplinerna.